Wednesday, October 28, 2009

::Ombak Dunia::

Alhamdulillah masih diberikan peluang bernafas dan merasai manisnya hidup di dalam rahmat serta kasih sayang Nya..Hembusan penuh kesyukuran serta dakapan keinsafan kerana masih merasai hidupnya siang dan malam yang penuh dengan kenikmatan .

Kesibukan hidup menguruskan umur duniawi bukanlah alasan mengabaikan bekalan ukhrawi. Simpan saja keluhan lelah itu, semoga Allah menggantikan dengan nikmat syurga Nya.

Sering sahaja manusia mahu berhidup dalam kenangan semalam walaupun telah jauh pergi saat itu dan mustahil sahaja untuk kembali.

Mengejar nilai prestasi ibadah. Menilai graf ikhlas yang sedikit demi sedikit menjadi pertikaian dalam diri. Thabatkan hati ini untuk kekal di jalan Nya.
Martabat khalifah di muka bumi menjadi persoalan. Tunggakkan hak untuk pencipta dan kekasihNya serta makhlukNya. Masih lagi termangu seorang diri.

Tanggungjawab ibnu sabil yang katanya berjuang demi agamanya itu bukanlah semudah menerima not-not nilai dirham yang ku belanjakan. Bukan mudah.

Panjangnya butir-butir doa yang basah di bibir mereka yang kasihnya tidak pernah terpadam untuk diri ini. Betapa ku hargai nilai cinta dan kasih sayang mu Ya Rabbi dengan menghadirkan insan-insan terbaik di dalam hidup ini.

Ya Allah tuntunlah diri ini dalam menggapai redha Mu. Semoga ombak dan badai menjadikan diri ini lebih kuat berlayar di lautan kehidupan di dunia ini.

“Indahnya hidup ini keranaNya”

2 comments:

haniff said...

Salam ziarah..

ermm..semoga kamu sentiasa dipermudahkan segala urusan didunia dan diakhirat..

teruskan berkarya dan
selamat maju jaya..

Ibnu Asahir r.a. meriwayatkan Nabi s.a.w. bersabda; "Bekerjalah untuk duniamu seolah-olah kamu akan hidup selama-lamanya. Dan bekerjalah untuk Akhiratmu seolah-olah kamu akan mati esok hari." - Sahih Muslim

Farah Imani said...

to:Haniff

shukran a3la ziaratuka...

JazakaAllahu khairan jazak..
inshaAllah..semoga Allah permudahkan jua urusan mu..
semoga Allah mpermudahkan umur dunia dan akhirat kita..inshaAllah..

teruskan mberikan komen di farahimani saya:)