Sunday, April 12, 2009

K.E.S.E.M.P.U.R.N.A.A.N




Manusia yang sering mengejar KESEMPURNAAN dalam hidup. Salahkah kita mengejar kesempurnaan itu. Meletakkan kesempurnaan di pandangan manusia atau di pandangan Allah secara MUTLAK..
Ketidak sempurnaan di pandangan manusia bukanlah bermakna tidak sempurna di pandangan Allah. "Saya mahu jadi yang sempurna?" Bagaimana? Mampukah saya mencapai kesempurnaan yang dicipta oleh dia, dia dan dia? Saya tak mampu... Namun saya pasti DIA yang melihat usaha saya.
Aku memohon keampunan dan kekuataan dari MU ya Allah..


4 comments:

خديجة خليلة said...

Tidak salah mencari kesempurnaan. Setiap manusia mahukan sesuatu yang lengkap, elok dan teratur dalam hidupnya. Siapa sahaja yang mahukan yang tidak sempurna. Tetapi, jangan jadikan mengejar kesempurnaan itu kita tidak bersyukur dengan nikmat yang telah diberikan kepada kita. Jangan mendidik diri kita itu tidak berusaha menyelesaikan masalah atau memperelokkan seseuatu yang tidak sempurna yang kita peroleh. =)

~ZuLhAiRi~ said...

Salam 'alayk

kebetulan pula, posting ana yg lepas juga berkisar tentang mengejar kesempurnaan...

usahalah utk menjadi yang terbaik, bukan natijah yg dipandang ilahi, kerana itu adalah hak mutlakNya, tetapi usaha itulah yg dipandangNya...

Ana bersetuju, utk menjadi sempurnaan dimata manusia, mustahil!, pasti ada kurangnya kerana itu fitrah manusia, tetapi pada pandangan Allah, dia mengetahui setakat mana kemampuan kita...usaha dan terus usaha...itu tugas kita...insyaAllah

Farah Imani said...

>>>Biru

mencari kesempurnaan tanpa melupakan nikmat2 yang telah dikurniakan di samping berusaha ke arah kesempurnaan.
betul3 =>

sentiasa jadi insan yang sentiasa bersyukur..insyaAllah..

terima kasih atas nasihat ini kak..

Farah Imani said...

>>>Zulhairi

oh ya..saya juga berkesempatan membaca posting itu..sungguh menyentuh..

syukran atas perkongsian di sini..

tiada yang sempurna melainkan Allah..

selain berusaha jangan sampai pula kita hanyut dan melupakanNya..

usaha, usaha dan terus berusaha

syukran..